Happy Family

Happy Family

Thursday, September 18, 2008

Balqis pegi sekolah

Pagi ni balqis sekolah. Semalam dia ponteng sebab mak ngan ayahnye pun cuti. Aku cuti sebab Nuzul Quran, ayahnye cuti sebab off day. Hari ni dia sakit telingalah pulak...2 hari lepas aku dah bubuh minyak kelapa dalam telinga, sebab biasanye kalau sakit telinga ni mesti ade taik telinga keras. So malam tadi aku korek telinga dia tapi x de pun taik telinga keras dia. Tetiba pagi ni dia nangis2 cakap telinga sakit lagi. Dahlah ayah dia x de sebab hari ni dia keje pagi...Pastu buat hal pulak. Bila aku cakap x yah pegi sekolah, dia nangis2 nak jugak pegi sekolah. Last2 aku siapkan lah jugak dia. Bila nak buat susu, mati2 tak nak minum. Aku rasa dia ni tak de selera pasal dia pun x berapa sihat. Dah sebulan dok batuk berkahak then dah selesema pulak. Adik dia pun dah berjangkit dengan aku sekali dok selesema.


Ini ha gambar pagi tadi tengah menunggu pak teh nye si Jeman mengambil aku ngan anak2 aku nak gi sekolah balqis ngan hantar aku pegi keje. Amy tak de kan. So pak teh dialah yang kena hantar aku ngan anak2.

So semalam ada projek baik punyeeee...Projek??? Bulan puasa!!! Projek bukan sebarang projek beb...Ini projek buat kueh rayoooo..2 hari lepas balik je keje aku dengan berkobar2 nye buat kueh Tart Nenas Gulung. Dapatlah sikit. Aku pun x ingat berapa biji aku dapat. Then semalam sambung lagi. Buat dari pukul 12 pastu break kejap pegi opis aku sebab nak prepare shipment document untuk frozen food and Fruits n vege. Lepas siap buat keje semua dah pukul 5pm. Then dari opis aku terus ke pasar kat rumah mak aku beli lauk2 nak bukak pose. Pastu terus balik rumah. Anak2 kat rumah mak je sebab masa aku balik tu anak2 baru sangat tidur. Dlm pukul 8 ayahnye pegilah mengambik budak2 tu. So aku pun pukul 8 terus projek kueh Tart sampailah ke pukul 10 camtu baru siapppppp....Puas hati aku. Tart tu sedappppppppppppp!!!!

No comments: