Happy Family

Happy Family

Friday, October 10, 2008

Amanah Saham Wawasan 2020

Semalam aku telah selamatkan duit raya anak2 aku ke dalam Amanah Saham Wawasan 2020. Sebelum ni aku dah bukak akaun dengan Beng Rakyat. 2 hari lepas Amy pegilah nak simpan duit raya anak2 aku tu. Sebenarnya aku dah pun isi form dari rumah then kat part nama tu aku letaklah nama aku. Sebab dalam buku akaun tu dia letak nama aku kat atas as pemegang amanah then nama anak kat bawah nama aku. Bile amy dah bagi buku dgn duit kat kaunter sekali budak tu kate " x boleh nak update buku ni sebab kat form ni tulis nama pemegang amanah, so kalau nak update kena dia sendiri yang dtg!" amy pun apa lagi, hangin berasaplah kat aku. Terus di teleponnye aku marah2. Aku pun terus tsunamilah kekdahnye. Kurang ajar punye budak. Dia ingat aku ape!!!!!

Semalam jugak aku 1/2 day pagi terus pegi Beng Rakyat then mule2 aku suruh dia update buku tu. Itu pun dia nak IC aku. Heyyyy Ingat aku update buku tu aku boleh rompak ke duit tu. Bengangggggggg!!!!!!! Lepas dah settle aku dengan sopannye bertanya, "Dik, macammane akak nak close akaun ye?" Budak tu pun dengan lajunye menyuruh aku isi form then dia akan terus closekan akaun aku. Wahhh!!! sangat mudah. Aku pun terus isi jam2 tu jugak. Rasainnnnnn....

Then berdezuplah aku ke PNB bukak akaun. Alhamdulillah. berjayaaaaaaaaa...

5 comments:

Nis Manis said...

aik, apsal susah nau nak hapdet ke nak nyimpan kat bengrakyat itewww?

kan da ilang sorng penyimpan jadiknye.. heheheh!

selamat hari raya...

;)

Puteri Satu said...

salam kenal dari akak...
baru tingin nak buka akaun nuri tuk Aqilah...maybe staf tu buat loyar buruk yang mang buat orang hangin kan...akak pun klu staf banyak songeh gitu..mulala suara akak tinggi...malas nak bagi muka...orang berlagak sangat kan...kita nak update duit kita.bukan duit dia..

aLiYaHaRiZ said...

Kak Puteri, kite ni kan ingat nak support lah beng rakyat tu. Sbb utama pasal die tu kan Islamic beng. Sepatutnye beng ni kena print & tampal kertas besar2 tulis "CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT". Bile wany pegi update buku tu pun dia mintak IC. Ade ke patut???? kalau nak tau yg lain2 punye amanah saham boleh klik kat pnb.com.my

Nis, geram tau wany. Patutnye benda2 yg remeh mcm ni boleh jadi senang. Teruklah!!! Ingat kite ni ape???? Eeehhh..bnyk lagi tmpt lain nak duit kite lah.. Gerammmm...

Anonymous said...

Mmg patot pon hang tutop akaun. Ape punye servis da...

@chik said...

marah betul ko yerr....hehhehhe