Happy Family

Happy Family

Wednesday, January 7, 2009

Hari ni yang bersejarah!!

Alhamdulillah....hari ni aku selamat sampai ke opis...dengan menunggang motosikal..tanpa LESEN. hehehehe....aku ni memang tak de lesen tapi bolehlah nak bawak motor. Dedulu aku pegi ade je orang yg volenteer nak mengantar. Tapi dah start 2009 ni anak2 aku, Balqis ngan Hariz dah start Tadika kenalah aku bawak motor sendiri dari rumah sampailah kat rumah mak aku. Tadika dieorg kat belakang rumah mak je.

Kebetulan pulak Amy dah kena masuk keje Normal. 8am - 5pm. Dia pun merempit gak pegi keje. So aku sebagai ibu dan isteri mithali ni kenalah berdikari. Pagi2 lagi dah berpeluh2. Lepas dah hantar anak2 pegi Tadika, aku lepak rumah mak jap sampai 8.50am. Pastu aku pun kuarlah gi keje. Coz kalau kuar awal dalam pukul 8am, kete tengah banyak. So bile kuar pukul 9 tu, dah kuranglah kereta....

Ada rasa nak terkencing terberak gaklah...Jalan yg aku lalu tu same je mcm yg hari2 aku lalu cume yg bezanye selalu orang yg bawak. Kali ni aku bawak sendiri...Laki aku pulak dengan bijaknye menampal L kat motor aku..Yelah katenye nak ngelak orang langgar aku lah..

Nak balik ni macamanelah gamaknye....pasal time balik ni memang tak boleh nak mengelak..mak bapak semuanye pun sibuk nak kuar ambik anak kat sekolah, so jalan kat shortcut yg selalu aku lalu tu mesti jem.....!!!! Tensionnnnn....Tapi aku dah janji nak merempit bersama-sama dengan che abang aku..Makenye kenalah aku tunggu die sampai kat opis aku...then bersama2lah aku menuju puncak!!!!!!

10 comments:

sayang mama papa said...

alamak adik ko ganas lah tapi hati2 merempit, merempit juga keselamatan kena jaga kang cian anak2 ko tu.ko bawaklah gen2 baru tu lebih selamat

sayang mama papa said...

adik ko ada ambik mk ke ok tak ada perbezaan ke

Nis Manis said...

minah rempitttttttttttt!!!

hehehhee!!!

tp careful yaa..

aLiYaHaRiZ said...

Kak Ina yeeee....orang ingat sapelah tadi...tetiba ade org tau name glamer kite "adik"..hikhikhik....

MK tu oklah..badan dah tak sakit..selalu kalau tido kat tilam toto je, bile nak bangun tu...alahaiiii..sakit belakang2 ni..tapi sekarang tiada lagiiii...

Pastu segitiga emas ku jugak lebih best...ketat gitu....husband kite pun makan gak..mantop....meletop...

hehehehe....kalau nak tau, boleh lah try..mesti x rugi...!!

Rahayu Abdul Rashid said...

wah! hebat seyyyy... dah la merempit... tanpa lesen laks tu... mmg berani gler ahhh... hihihi! kita ni, jgnkan motorsikal, beskal pon tak lepas...muahahahha!

Diana Ishak said...

sama la aku dulu, keta dah beli tahun 2000, lesen baru nak ambik tahun 2003. by the time aku bawak, keta tu dah sempat accident 3 kali baru tuannnya dapat bawak sendiri.

Sitie BUm BUm said...

wah! berani bwk xde lesen ek?

arianna adrizal said...

selamat merempit. tp hati2 ya :)

@chik said...

amboi..takkan sampai kat segitiga pun nak ckp...adussssss....

yatisalem said...

hi,rebate 24rm dan 1pcs handmade jewelry if u register under me and by one item USANA product. http://www.usana.riqzmiecreation.com/ http://www.riqzmiecreation.com/ add me at yur ym;usana_yatisalem