Happy Family

Happy Family

Friday, April 24, 2009

Lesen P aku

Alhamdulillah...setelah aku berhempas-pulas aku dah berjaya dapat lesen P untuk kereta dan motor aku...Sekarang ni aku gi keje naik moto je..kire dah pandailah jugak..Kalau first two months dulu aku takut naik motor..siap rasa nak terkencing terberak lahh...

Aku ambik lesen berdua dengan adik aku..kiteorg dua2 lulus..tapi aku kena ambik 2 x untuk test keta..buat camne...masa kat parking tu laaa....aku tengah reverse, sekali JPJ jerit suruh aku turun. Aku yg bingai ni pun turunlah dengan tak rasa bersalah gi tanya kenapa..skali dia kate, aku reverse kena tiang..aku jawablah mane ade kena. Dia tak puas hati dia tinggi suara kat aku...siottt jeee...aku pun malas nak layan. Aku blah..aku tak de rasa ralat ape pun sebab aku boleh buat tapi dah nasib badannn....pastu aku kena buat test on the road pulak...sekali yg jadi tester aku JPJ yg same bagi aku fail. Waduhhhh...gigil beb...tapiiiii...aku dapat markah 18/20...nasib dia tu tak sabotaj aku...

So sekarang ni aku kenalah bawak keta pulak..harap2 aku boleh lah...takut sebenarnya...hikhikhik...

Aku dgn kecik tgh tunggu giliran...


Oh...Ini saat2 bahagia kecik dgn Fasyanda....

Aku nak promo sikit tentang sekolah memandu aku tu...korang semua boleh lah pegi ke website dia...Cekgu Azhan.

Aku dapat contact no. Cekgu ni pun thru cik google gak...Yg bagusnya Cekgu ni bagi Discount untuk Pelajar lepasan SPM, STPM, Kolej, U dan ape2 ajelah...Aku pun dpt diskaun gak tau..Pastu payment pulak boleh buat ansur2...Aku bayar berkali2..sampailah aku dpt lesen P..still aku tak habis bayar lagi...Tapi tadi tak settle..Then, kalau nak belajar dia ambik kat rumah...

Lagi satu aku test senang je...Kalau untuk jalan raya, jalan dia straight je..tak de masuk2 simpang ke, traffic light ke....tu yg senang lulus....pastu utk test bukit pun tak tinggi...Aku test kat SKEM Batu 11 Gombak. Kalau sesape yg ambik tempat yg same dgn aku mesti tau tempat ni...Dekat tempat orang asli gombak.

Kalau nak diskaun, trylah mintak...adik lelaki aku dapatttt...hihihihi...

8 comments:

eynda said...

Salam aliya....

Eynda add blog awak dlm list eynda ye :-)

aLiYaHaRiZ said...

Ok..no hal..kite suke baca eynda punye blog. Best!!!!! Motivasi tinggi woooooo...

Unknown said...

salam kak aliya...aik...rasanya ari2 bahasakan diri wani....hehe

Mana 1 nie?

ooo...x sangka ada yg sentiasa menanti coretan diari maya mia ye....

tq so much....

Mia pun dh add akak aliya nye blog....sentiasa update ye kak....

aLiYaHaRiZ said...

aliyahariz tu name anak2 akak..akak ni namenye wani..hehehe...

Unknown said...

hehe...ye ke..kak wanie ek..mcm name adik mia lak...

aik, apsal dlmbloglist....ada yg di highlightkan hijau tue...diari maya mia pun ..hehe

leeds said...

congrats kakwany! test keta adalah benda paling ngeri dlm idup.. hehhe

Unknown said...

salam kak wani....berapa harga jusdietmate 5 tu jk dikatakan murah..boleh wat banding beza tak?hehe

saje nak tau..

emel me plz...mia_azarina@yahoo.com

Unknown said...

salam kak wani..aduh..susahnya nk ym ek...ada ym tak?

ym me...mia_azarina

guna yahoo messenger tak? hehe

rindu kak wani la